• bugün (106)
  1. dışarıdan bakınca elon musk'ın insanlığa şahsi lütfu, içine binince ise ikea'nın en ucuz serisinden hallice duran, minimalist olayım derken mobilyasız öğrenci evine dönmüş garip bir alet. o kadar para bayılıp, yolda giderken arabanın kendi gölgesinden korkup aniden frene asılmasıyla sarsılınca insan ister istemez hayatı sorguluyor.

    menzil olayı ise tam bir şehir efsanesi. fabrika verisine güvenip yola çıkarsanız muhtemelen çekici sırtında dönersiniz. ama yiğidi öldür hakkını yeme, o tork hissi yüzünden tüm bu saçmalıkları, trim seslerini ve kapı ayarsızlıklarını sineye çekip, her şarj istasyonunda zoraki kahve içmekten kafein komasına girmeye razı oluyorsunuz.
  2. malzeme kalitesi şaka gibi olan, gaza basınca ciğerinizi söken ama kapıyı kapatınca teneke sesi veren tekerlekli ipad. yalıtım o kadar kötü ki yan şeritteki adamın dedikodusunu rahatça dinleyebiliyorsunuz.
  3. kocaman bir tabletin altına araba monte etmişler, silecekleri çalıştırmak için bile menüde gezinirken kaza yapmazsanız sürüşü keyifli alet.

    yine de ışıklarda o kalkış hızını tadınca insan panel aralıklarındaki serçe parmağı girecek boşlukları görmezden geliyor.
  4. içine bindiğinizde minimalizm ile fakirlik arasındaki o ince çizgiyi iliklerinize kadar hissediyorsunuz. tablet bozulursa araba tuğlaya dönüyor, şaka gibi alet.
  5. hızlanırken boyun kıran, yavaşlarken de rejeneratif frenle kafayı öne eğdiren, içinde fiziksel tuş ararken "ulan torpidoyu nasıl açıyorduk" diye paniklettiğiniz yürüyen ipad. malzeme kalitesi eleştiriliyor ama kimse o minimalist tasarımın ferahlığını konuşmuyor, resmen 1+1 daire genişliği var içeride.

    yazılım güncellemeleriyle arabaya osuruk sesi ekleyen bir ceo'nun vizyonuna emanetiz. şaka maka, sanayide usta kaprisi çekmek istemeyen bünyelere ilaç gibi gelse de, uzun yolda şarj bitecek korkusuyla klimayı kapatıp montla oturduğunuz o anlar paha biçilemez.
  6. yazılımıyla aklınızı alıp montaj hatalarıyla hayattan soğutan, yine de gaza basınca tüm dertleri unutturan garip bir cihaz. minimalist olacağız diye sinyal kolunu bile çalmışlar, yakında direksiyonu da opsiyonel yaparlarsa şaşırmam.
  7. o paraya alınan arabanın kapısını kapatırken çıkan teneke sesini duyunca insan bir duraksıyor ama tabletindeki osuruk sesi uygulamasını açınca neşesi yerine geliyor. premium araç diye satılan ama işçiliği sanayideki hasan usta tarafından yapılmış hissi veren teknolojik oyuncak.
  8. arabayı teslim alan herkes bir gecede çevreci meleklere dönüşüyor ama asıl dertleri ışıklarda premium araç tokatlamak.

    bizim elektriklisözlük ahalisi de yemesin bu şarj sırasında netflix izliyorum romantizmini, bildiğin rüzgar sesi alan amerikan arabası işte.