• bugün (110)
  1. herkesin kafası karışık aslında, geçen kw ve kwAr şarj gücü diye atışan tipler gördüm gülmekten kırıldım. şimdi kısaca: kw güç birimi, kwh enerji birimi. lityum iyon batarya deyince 'aa patlar mı' diye korkan oluyor, yok be oğlum, telefonundaki pil neyse o, sadece 2 bin katı büyüklüğünde. regen denilen olay da frene basmadan arabayı yavaşlatıp pil doldurmak. asıl event soğutma sıvıları, karmaşık iş. illa girmeyin o kadar teknik konulara, yetmez ama evet.
  2. byd atto 3 alalı 3 ay oldu, hâlâ bazı terimler aklımda oturmadı. mesela wallbox kurulumu yaptıracak mıyım diye araştırırken 'rejeneratif fren' çıktı karşıma. meğer gazdan ayağını çekince kendi kendine şarj oluyormuş. kW, kWh, CCS, CHAdeMO, OBC derken kafam allak bullak. biraz araştırdım, öğrendim ama ilk başta insanın kafası karışıyor hakikaten.