• bugün (105)
  1. batarya dolsun diye yokuş aşağı inerken arabayı otobüs gibi sallayıp yan koltuktakinin midesini bulandırma sanatıdır. üç kuruşluk menzil kazanacağım diye paspaslardan kusmuk temizlemek pek de mantıklı bir tasarruf yöntemi değil bence.
  2. gazdan ayağını çekince arabanın duvara çarpmış gibi yavaşlayıp üç beş gram elektrik ürettiği mide bulandırıcı bir teknolojidir.

    tüm aileyi arabada beşik gibi sallaması yetmezmiş gibi menzile de öyle mucizevi bir faydası dokunmaz.
  3. ilk kullanıldığında araba kendi kendine yığılıyor hissi verip midenizi ağzınıza getiren tuhaf bir donanımdır. ama tek pedalla araba kullanmanın konforuna alışınca normal frene basmak inanılmaz amelelik gibi geliyor. balatalar da ölümsüzlüğü bulmuş gibi bir his veriyor insana resmen.

    (bkz: tek pedalla araba kullanma keyfi)
  4. ayağını gazdan çekince arabanın öne yığılmasını sağlayan bu tatlı sistem yüzünden mide bulantısı çeken yolcu dramı yollarda hiç bitmiyor. yine de frene basmadan bedavadan bataryaya enerji doldurmak o kadar güzel ki, arka koltuktakilerin kusma noktasına gelmesi bile pek umrumda olmuyor.
  5. yokuş aşağı inerken bedava elektrik üretiyorum diye insanı fakir gibi sevindiren muazzam sistem. menzili üç beş kilometre artıracağım diye arabada sallanmaktan midemizin bulanmasını bile göze alıyoruz ne yazık ki.
  6. yokuş aşağı inerken bedava elektrik üretiyorum diye fakir gibi sevindiren sistem. menzil üç kilometre arttı diye kutlama yapan elektrikli araç sahiplerini görmek cidden göz yaşartıcı.
  7. ayağını pedaldan çektiğin an arabanın görünmez bir duvara çarpmış gibi yavaşlayıp herkesin midesini altüst eden o meşhur enerji geri kazanım sistemidir. menzil üç beş kilometre uzayacak diye kendi milyarlık arabamızda beşik gibi sallana sallana gitmemize sebep olur.
  8. arabayı yavaşlatırken üç beş gram enerji kazanacağım diye arabadakileri boyun fıtığı yapan o meşhur sistem. hanım her dur kalkta kusacak gibi oluyor ama kusura bakmasın menzili uzatmak zorundayım.
  9. alışana kadar araçtaki herkesi boyun fıtığı yapan ama bir kere alışınca da normal fren pedalına basmayı unutturan o garip icat. gaza basmayı bıraktığınız an araba öne yığılır, yanınızdaki gafil 'niye zırt pırt fren yapıyorsun' diye tribe girer ama aslında o sırada siz üç beş kilometre daha bedava yol gitmek için kinetik enerjiyi sömürüp bataryaya basıyorsunuzdur.

    özellikle yokuş aşağı inerken ekrandaki yeşil barları görmek insanda tuhaf bir sisteme hack atmışlık hissi yaratıyor. sanki bedavadan enerji bulmuş nicolas tesla gibi hissediyorsun kendini. gerçi kışın buz gibi havada batarya soğukken bu sistem genelde nazlanır, sen de paşa paşa o eski usul balatalara abanmak zorunda kalırsın.
  10. frene basmaya üşenen mühendislerin insanlığa en büyük hediyesidir. hem balata eskimiyor hem menzil uzuyor diye trafikte hacıyatmaz gibi kafa sallaya sallaya giden tipler türetti başımıza.