-
yazın klimayı açınca menzil düşüyor diye üzülüyor millet. kardeşim o araba yazın fişten çekmiyor mu sanki, gece ucuz elektrikle doldur geç. üstelik yazın kışa göre daha az kayıp var ama yine de özellikle şehir içi dur-kalklarda klimayı açınca 30-40 km gidiyor menzilden. e haliyle soğutma sistemi de çalışıyor tabi.
ama asıl şoku yaşayanlar otobanda 120'yle giderken klimayı açıp bir de camları açık unutanlar oluyor. aerodinamik rezistans + klima = felaket. önce camları kapat, sonra klimayı aç derim. yoksa şarj istasyonunda 'hava daha sıcaktı normal' diye teselli ararsın. -
kışın ısıtıp yazın soğutuyoruz ama hep cüzdan yanıyor.
-
klima açık gidince şarj ibresi düşüyor da düşüyor, yazın da mı tasarruf modu açalım arabanın içinde kavrulalım.
-
ankara sıcağında klimayı açınca tüketimim anında 20 kwh/100km'nin üzerine çıktı. togg'la yaptığım excel takibinde net görüyorum: klima yazın %15-20 arası menzil götürüyor. (bkz: yaz sıcağında şarj hesapları)
- bugün (107)
- / 4
- şarj süresi karşılaştırması 2
- dc hızlı şarjda yaşananlar
- menzil hesaplama tüyoları
- bev phev hev arasındaki farklar
- elektrikli araç pişmanlık anketi
- menzil kaygısı gerçek mi
- elektrikli araç modelleri 2025 2026
- menzil kaygısı bir yanılgı mı
- tesla güncellemelerinde yaşanan sorunlar 2
- elektrikli araç alan pişman mı oluyor
- tesla servis randevu süreci sorunlu mu
- porsche taycan kullanıcı deneyimleri
- yerli elektrikli araç deneyimleri
- servis deneyimleri üzerine
- kwh hesabı merak edenler
- marka marka servis deneyimleri
- yazın klima ile menzil kaybı
- dc şarj süreleri gerçekten farklı mı
- formula e nin geleceği ne olur
- togg hisseleri halka arz
- elektrikli araçla karda gidiş
- elektrikli araç sigortası neden pahalı
- gm lityumsuz bataryaya yatırım yapıyor
- tek pedalla sürüş nedir
- benzinli ile elektriklinin gerçek maliyeti
- audi e tron sahipleri memnun mu
- en iyi elektrikli sedan hangisi
- bagaj hacmi yetmez diyenlere
- elektrikli araç terimleri 2
- rejeneratif frene alışma sürecim
- / 4