• bugün (105)
  1. byd atto 3 alalı altı ay oldu, ilk yıl için ötv oranı fena değildi. ama asıl soru şu: bu düşük vergi dilimi ne kadar daha devam edecek. esnaf olarak her yıl mtv'yi düşünüp bütçe yaparken ek masraf avantajını kaybetmak can sıkar. yine de şu anki haliyle benzinli bir c sınıfına göre yılda en az 2-3 bin lira kârdayım.
  2. 2 senedir togg t10x kullanıyorum, ötv muafiyetli almanın avantajını yaşadım da her sene ödenen mtv de cabası. dizel arabamla kıyaslayınca yıllık vergi neredeyse yarıya düştü, üstelik şirketler için de özel tüketim vergisi istisnası var. bir de işin içine gümrük vergileri girince bazı modeller hayli pahalanıyor, excel'e dökünce anlaşılıyor aslında her şey.
  3. otv dilimini görünce 'ben neden dizelden bu kadar vergi verdim' diye ağlayabilirsiniz, gerçi sonradan gelen mtv de can yakıyor ama şu anlık ortalamada cebinize iyi para kalıyor. evde şarj ediyorsanız zaten kader değişiyor.