• bugün (108)
  1. iki yıldır togg ile ankara-istanbul arası yapıyorum, verileri excel'de tutuyorum. aracın gerçek menzili kışın 280 km'ye düşüyor, yazın 350'yi görüyor. şarj ağında en tutarlı deneyimi trugo'dan aldım ama hepsi yolda bırakmaz, planlı olmak önemli. yerli üretim deyip her şeyi görmezden gelmemek lazım, standartlar oturana kadar işimiz sabır.
  2. istanbul-izmir arası yapıyorum sık sık model 3 ile, menzil kaygısı yaşamıyorum tamam da şarj molasını optimum timing'de yapmak var işte. genelde bataryayı %10'a kadar düşürmeden plan yapıyorum çünkü supercharger durakları genelde didim, aydın yolu civarında; orada cevşen dönen veya dondurma yiyen hitaplam ben de mola isterim. (bu tarz istasyon seçerken nelere dikkat) hızlı şarj varsa 20-25 dakikada bir yemeğimi yiyip yola devam ediyorum, ama pms olmayan saçma sapan 11 kw ac şarja takılıp ‘şarj ediyo’ diye bekleyen o1 topluluk da var işi bilmeyen tabi. pratikten anlamayanlar silsinler kendilerini.