-
aracı aküden direkt besleyen hızlı şarj türü, evdeki wallbox'tan çok daha kısa sürede dolduruyor. ama sürekli kullanımın bataryaya etkisi var mı, onu hala tam çözemedim.
-
dc hızlı şarj dediğin, akünün içine doğru akımla direkt enerji basmak yani. evdeki ac şarjdan çok daha hızlı, togg t10x ile istasyonlarda yüzde 20'den 80'e 20-25 dakika sürüyor ki bu gayet iyi. ben excel'ime not alırım her seferinde, hangi istasyonda kaç kw çektiğimi. bu işin püf noktası, hızlı şarjın sürekli yapılması bataryaya bir miktar yük bindiriyor, ama günlük kullanımda haftada bir sorun değil. şarj ağının yetersizliği ayrı konu, onu da yeri gelince konuşuruz.
-
geçen kış byd atto 3 ile lastikleri değiştirdim, mevsimlik lastik işi elektrikli araçlarda daha önemli galiba. yazlıkla kışın gidince menzil düşüyor, bir de yakıt farkı var tabii, kış lastiği daha sert hamur yapıyorlar ya tüketimi artırıyor. bizim burada tavsiye edenler oldu dört mevsim tak diye, ama ne bileyim emin olamadım. izmir'de hava ılıman sayılır, yine de kışın yaylalara çıkınca tutunma farkını hissettim. wallbox'tan fırlamış gibi bir lastik masrafı çıktı ortaya, bütçeyi biraz zorladı ama güvenlik önce gelir derim.