• bugün (107)
  1. araba gazdan ayağınızı çektiğiniz an kendi kendine fren yapıp enerjiyi geri kazanmaya başlıyor ve çoğu zaman fren pedalına basmıyorsunuz. istanbul'da dur-kalk trafikte baya rahat, ama bir kere alışınca başka araba kullanırken gaza basınca durmayacak mı bu diye salak gibi kalıyorsun. isviçre'de arabaya kara sıçan bir kullanıcıdan duymadım henüz ama tenteneyi eritir mi bilmiyorum.
  2. model 3 ile tek pedal modu sağolsun, istanbul trafiğinde nefis pardon 'sinir bozucu bir oyun' sanki. frene basma alışkanlığını unuttum diyordum, bir gün selektörle aptal aptal çakardım. acemi ya da yorgun kullanıcılar için tamam iyi bi adaptasyon süreci var ama birkaç yıl sonra kademe kademe güncellemeyle kendini anca bulursun. bu tarz (bkz: rejeneratif fren ayari) bu tarz (bkz: tesla tek pedal guvenli mi)
  3. togg t10x'te regen'i güçlü moda alınca şehir içinde neredeyse fren pedalına hiç basmıyorum. bir alışkanlık meselesi, dizel sedan'dan geçince ilk hafta garip geliyor ama sonra insan seviyor bu konforu.