• bugün (107)
  1. evde duvar prizinde gece boyu beklerken aslında olay şu: verdiğin elektrik türüne göre aracın içindeki şarj cihazı ya daha hızlı ya da daha yavaş çalışıyor. ac ev şebekesi yani alternatif akım geliyor, araç içindeki küçük bir dönüştürücü bunu pilin anlayacağı dc'ye çeviriyor. işte bu yüzden ev tipi şarj saatler sürüyor; çünkü o dönüştürücünün kapasitesi sınırlı. dc hızlı şarjda ise işi istasyon üstleniyor, araca hazır dc elektrik pompalanıyor. istasyondaki devasa dönüştürücü hallettiği için aracındaki küçük birim rahatlıyor ve pil direkt dolduruyor. tabii herkesin evine 350 kw'lık bir merkez kurmak istediğini sanmıyorum, mecburen ac'yle dost kalıyoruz.