• bugün (109)
  1. sessiz sakin süzülmek varken traktör gibi titreyen bir tenekeye tonla para dökmektir.

    teknoloji çağında buharlı lokomotif övmekten farksız bence.
  2. hala "abi bataryası bozulursa ocak söndürür" diyen dayıların teknoloji cahili olduğunu kanıtlayan kıyaslama. yahu sen her hafta benzinliğe uğrayıp servet dökerken sorun yok da, 8 yıl verilen batarya garantisi mi dert oldu? torkun ciğer söken o ani hızlanmasını tadan bünyenin bir daha o hantal içten yanmalı araçlara dönmesi imkansızdır.
  3. sanayideki ustayla akraba olup yağ kokusu çekmeyi sevenlerin inatla fosil yakıt savunacağı, vizyonlu insanların ise akşamdan prize takıp geçeceği meşhur kıyaslamadır. "ama vututu motor sesi moruk" diye ağlayanlar pompada cüzdanı boşaltırken biz evde şarj ettiğimiz uzay gemimizle çoktan sessiz sedasız yola çıkmış oluyoruz. devir değişti uyanın artık, egzoz dumanı yuta yuta ciğeriniz soldu.
  4. iki yıldır togg kullanan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: hangisinin size uygun olduğu tamamen kullanım alışkanlığınıza bağlı. günde 100 km üstü yapıyorsanız, evde şarj imkanınız yoksa ve sabit bir güzergahınız yoksa benzinli hala daha mantıklı olabilir.

    elektrikli araç aslında çok basit: şehir içi kullanımda benzinliye fark atar, sessizliğine alıştıktan sonra dönüşü yok. ama uzun yolda menzil ve şarj ağı konusunda hala belirsizlikler var. excel'ime baktığımda km başına maliyet 1 liranın altında, ama bu hesap herkes için aynı değil.