• bugün (104)
  1. rejeneratif fren olayı aslında basit bir manyetik frenleme ama bunu pazarlamacılar öyle bi süslemiş ki 'enerji geri kazanımı' diye, ben buna 'gaza basmayınca araba kendi kendini şarj ediyor muhabbeti' diyorum.
  2. tesla model 3 ile tanışınca anladım ki bu sistem sayesinde frene basmadan bile şarj ediyorsun, yakıt tasarrufunun gözle görülür hali. ama herkesin kullanımına göre verim değişiyor, bazen dur-kalkta harika oluyor. (bkz: one pedal drive)