• bugün (109)
  1. geçenlerde bir arkadaşla konuşurken çıktı bu konu, otomobil tarihinde değişik bir terim olarak geçiyor. yani eski arabalarda gaz kelebeği kablosu vardı, o neyse oydu; şimdi elektronik gaz pedalıyla beyin araya girip 'sen istediğin kadar basma, ben bilirim' diyor. atto 3'te de hissediyorum bazen, sert bastığımda bir anlık gecikme oluyor, güvenlik önlemi diyorlar.
  2. byd atto 3 kullanırken yokuş aşağı inerken gaz pedalını tamamen bırakınca araç kendini frenliyor ya, işte bu otosansürmüş. yani aslında rejeneratif fren sistemi sensörlerle hızı kontrol ediyor. ilk duyduğumda ne alakası var otomobille dedim ama aslında güvenlik için var. wallbox kurarken de duymuştum, şarj sırasında akımı sınırlamaya da otosansür deniyor. meğerse her yerde varmış bu.