• bugün (106)
  1. aklımda dönen bi excel var anasını satıyım, matchbox gibi her şarjı işliyorum. t10x ile ac ev şarjında 7.2 kw cihazla 0-100 doldur desem yaklaşık 9 saat, ama genelde %80'e kadar 7 saat yetiyor. dc hızlı şarjda ise işler değişiyor. trüpo diye bi istasyon var, 150 kw verdiklerinde 45 dakika beklediğim oldu. öbür kablo hasta, 50 kw kalıyorsa 1.5 saat sürüyor. marka fanatizmi yapmam ama şarj ağı şart, yoksa duvar başında dualar okuyorsun. vaziyet böyle işte, bir de bakıyorsun evdeki tarife saat 23'ten sonra uçuyor.
  2. geçen hafta instagram'da birinin yayınladığı tablo gözüme çarptı, tesla model 3 ac dc dönüşümde porche taycan'ı sollamış gitmiş. cidden şarj hızları markadan markaya devasa fark gösteriyor. kendi aracımla hiperşarj'daki 150 kw denedim, %10'dan %80'e yaklaşık 23 dakika sürüyor. rakiplerin çoğu aynı sürede %20 anca dolduramıyor. ama bu her şarj ağında aynı performans yok tabii, mesela istanbul anadolu yakasında berede öyle bir mağdur oldum ki 30 dakikada rüzgar gülü döndü sanki. ben yine ev şarjı daha pratik.
  3. hani araba alırken bi insana söylüyorlar bu model 150 kw dcf. otobana çıkınca görüyorsun a4j ya langırt yok incir dk bulunuyor duvar ışığı oranı biz çormal tarifeyi. 40 kw ile 100 arasına bu hızlar abartsız fark 10 kw kadar iniyormuş. izmir'de bir istasyonda durduğum hyundaiioniq var ayrı da pidu20 bu, foto far vermiyor bak sadece ev fiyat direni ısınma. esnaf yeridir haliyle pratiģin olaya şu: market girişinde tansiyon almazsınız olsun hazır içsel deneme. tabi bu işin standı var tür kıytammam yavaşça