• bugün (109)
  1. ankaralı olunca karlı yola yabancı değilim. t10x'le bir ankara-istanbul çektim geçen hafta kar bastırınca. menzil anında düştü tabi ama şarj ağı kötü değil; yine de tüketim excel'ime işledim, kış lastiğiyle tüketim %20 havaya uçtu. dizel araca göre rahat mı rahat, fren enerjisi geri kazanımı kaygan yolda bile iyi çalışıyor sadece panik yapmamak lazım.
  2. izmir'de pek sorun olmaz sanıyordum ama afyon'a giderken görüş mesafesinde sorun yaşadım. byd atto 3'te menzil tam %30 düştü, bir de camlar buğulanınca klima açmak zorunda kaldım ki o da tüketimi artırdı. ön cam kesinlikle antifrizli yıkama suyu kullanın, aksi halde donma oluyor. ek olarak lastik basıncını kış koşullarına göre 2-3 psi artırmak menzile biraz olumlu yansıyor. kış şartları ciddiye alınacak bir konu yani.